Η Επιτροπή Γραμμάτων & Τεχνών του Πολιτιστικού Κέντρου Εργαζομένων ΕΥΔΑΠ καλεί τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους, να παρακολουθήσουν την παράσταση «Γιούγκερμαν» του Μ. Καραγάτση, σε διασκευή του Σ. Πασχάλη και σε σκηνοθεσία του Δ. Τάρλοου, την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2020 , στο “Θέατρο Πορεία” Τρικόρφων 3-5, Αθήνα, τηλ. 210 8210082
- Ώρα έναρξης: 20:00
- Ώρα προσέλευσης : 19:15
- Τιμή εισιτηρίου: Μέλη:10 € (επιδότηση 5€), Μη μέλη : 15 €
Δηλώσεις συμμετοχής με ταυτόχρονη καταβολή του αντιτίμου του εισιτηρίου μέχρι Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2020 στους παρακάτω συναδέλφους:
- Βάσω Καρέζου Περισσός τηλ: 210-214 4341
- Χάρη Χρονόπουλο Λαοδικείας τηλ: 210-749 5260
- Θεοδώρα Θεοδώση Γαλατσίου τηλ: 210-214 4795
- Μιχάλη Βρούτση Αθηνάς τηλ: 210-749 5792
ΠΡΟΣΟΧΗ! Τα εισιτήρια θα τα πάρετε από το Ταμείο του θεάτρου, αρχίζοντας από 26/1/2020, ώρες 13:30 – 20:00, από Τρίτη ως Κυριακή και την μέρα της παράστασης μέχρι 19:15.
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ
Ο βίος και η πολιτεία του γοητευτικού και δαιμόνιου Φιλανδού αριστοκράτη, που ανακάλυψε το «υψηλό» μέσα από το ελληνικό στοιχείο, μίλησαν στις καρδιές των θεατών. Ο Γιάννης Στάνκογλου και ένα cast 20 πρωταγωνιστών, μεταξύ των οποίων ορισμένες άκρως ενδιαφέρουσες αντικαταστάσεις, θα ξαναζωντανέψουν τη γοητευτική ιστορία που τόσο αγαπήθηκε από το κοινό.
Ο κεντρικός ήρωας, ο Φιλανδός Βασίλης Κάρλοβιτς Γιούγκερμαν, γόνος πλούσιας οικογένειας, Ίλαρχος της Λευκής Φρουράς του τελευταίου Τσάρου, ένας τυχοδιώκτης που παλεύει με τα φαντάσματά του, οδηγείται μετά τη ρωσική επανάσταση στην Ελλάδα. Το παρελθόν του βαραίνει ένας φόνος, μια γυναίκα που μοιραζόταν μ’ έναν Ανθυπολοχαγό, η εμπορία ναρκωτικών, κραιπάλες κάθε είδους, το ποτό, η χαρτοπαιξία, οι εκβιασμοί, οι απάτες… Δαιμόνιος και αδίστακτος, στη νέα του πατρίδα ανέρχεται κοινωνικά αποκτώντας μία σημαντική θέση σε τράπεζα, πλούτο και γόητρο, ο Γιούγκερμαν είναι ένας «αλήτης αριστοκράτης» που κάτω από τον αδυσώπητο ελληνικό ήλιο θα έρθει αντιμέτωπος με τον εαυτό του, τον αληθινό έρωτα και το τραγικό στοιχείο.
Το μυθιστόρημα, το τρίτο του συγγραφέα, γράφτηκε το 1938, δύο χρόνια μετά τη Χίμαιρα και πέντε χρόνια μετά τον Συνταγματάρχη Λιάπκιν, μαζί με τα οποία σχηματίζει την τριλογία με τίτλο Εγκλιματισμός κάτω από το Φοίβο. Πλάι στο ενδελεχές ψυχογράφημα του ήρωα, ο «παραμυθάς από ράτσα» Καραγάτσης στο μυθιστόρημά του αυτό απεικονίζει με γλαφυρότητα την κοινωνική και πολιτική κατάσταση της μεσοπολεμικής Ελλάδας και καταθέτει την οπτική του γύρω από τη μπολσεβίκικη επανάσταση, τον κομμουνισμό, το τσαρικό καθεστώς.
Ο σκηνοθέτης της παράστασης, Δημήτρης Τάρλοου, σημειώνει: «Ο Γιούγκερμαν, αυτός ο θεόθεν αριστοκράτης και αλήτης, θα κυνηγήσει με αυτοκαταστροφική μανία τον πλούτο, τη δόξα, την εξουσία, τις γυναίκες, θα τα κατακτήσει όλα, για να συνειδητοποιήσει μέσω του συγγραφέα Καραμάνου, πως για τον καθένα μας μονάχα ένα κορίτσι υπάρχει σε ολόκληρο τον κόσμο. Αυτή η σοφή μετατόπιση θα σημάνει και το αναπόφευκτο μας τέλος, όπως λέει και ο Καραμάνος: “Η μοίρα των ανθρώπων είναι ο θάνατος.” Το βασικό, το πρωταρχικό τραύμα, ανελέητο, όσο και βασανιστικό, μας στέλνει όλους στην αγκαλιά της μητέρας μας, που μας περιμένει πανέμορφη, παγωμένη κι ακίνητη, για να αναπαυθούμε για πάντα κοντά της.»
Ο διασκευαστής του μυθιστορήματος, Στρατής Πασχάλης, αναφέρει σε σχέση με το έργο του: «Στον “Γιούγκερμαν” η διασκευή ανασυνθέτει τα βιογραφικά γεγονότα του μυθιστορήματος σ’ ένα σκηνικό ονειρόδραμα που συνδυάζει το ρεαλιστικό και το παράδοξο, το ποιητικό και το γκροτέσκο. Αυτό δεν έγινε τυχαία. Την ιδέα για κάτι τέτοιο μου την έδωσε το τελευταίο μέρος του μυθιστορήματος, “Τα στερνά του Γιούγκερμαν”, ένα παραλήρημα εικόνων, γεγονότων και προσώπων όπου η φαντασία δρα ελεύθερα και υπονομεύει την πραγματικότητα. Όλο το έργο είναι ένα τεράστιο φλας μπακ που καταλήγει στην αποκάλυψη ενός γεγονότος από το παρελθόν, το οποίο σε όλη τη διάρκεια της παράστασης λειτουργεί συνεχώς, κάτω και γύρω από τα λόγια των βασικών ηρώων, χωρίς να φανερώνεται απόλυτα στον θεατή… Τάμερφορς, Πειραιάς, Αθήνα, Μυτιλήνη, Ακράτα, Θεσσαλονίκη, Κεντρική Ευρώπη, Γκρενόμπλ… Κοσμοπολιτισμός και ρίζες, μέσα σ’ έναν ξέφρενο μα και ηδονικό εφιάλτη γεμάτο πάθη, μοναξιά, σκληρότητα, μα και βαθιά ανθρωπιά.»
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
- Διασκευή: Στρατής Πασχάλης
- Σκηνοθεσία: Δημήτρης Τάρλοου
- Σκηνικά: Έλλη Παπαγεωργακοπούλου, Δημήτρης Αγγέλης
- Κοστούμια: Άγγελος Μέντης
- Μουσική: Κατερίνα Πολέμη
- Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
- Χορογραφία – Επιμέλεια κίνησης: Κορίνα Κόκκαλη
- Σχεδιασμός μακιγιάζ: Εύη Ζαφειροπούλου
- Βοηθοί σκηνοθέτη: Δήμητρα Κουτσοκώστα, Θωμαΐς Γκερλεγκτσή, Ελένη Χαλαστάνη
- Βοηθοί ενδυματολόγου: Αλέξανδρος Γαρνάβος, Λίνα Σταυροπούλου
- Βοηθός χορογράφου: Χριστιάνα Κοσιάρη
- Φωτογραφίες-trailer: Βάσια Αναγνωστοπούλου
ΔΙΑΝΟΜΗ
- Γιούγκερμαν: Γιάννης Στάνκογλου
- Μιχάλης Καραμάνος / Σύλβεστρος: Χρήστος Μαλάκης
- Ντάινα / Λίλη: Βασιλική Τρουφάκου
- Βούλα: Θάλεια Σταματέλου
- Γιώργος Μάζης / Αστυφύλακας: Γιάννης Σοφολόγης
- Κλεό / Μάγκας 2: Αλέξανδρος Βαμβούκος
- Σκλαβογιάννης / Διευθυντής Τραπέζης / Ντε Κρεσύ: Χάρης Εμμανουήλ
- Θωμάς Παπαδέλης / Σύμβουλος οικονομικών / Κάρλ: Γιάννης Νταλιάνης
- Αλκμήνη / Σάσα: Δανάη Σαριδάκη
- Ασπασία / μητέρα Καραμάνου: Καίτη Μανωλιδάκη
- Λιάπκιν / Μόγιας / Πρίγκηψ Αρκάνωφ: Δημήτρης Μπίτος
- Γερο-Στρατής / Υπηρέτης: Νίκος Καλαμό
- Νίτσα / γυναίκα που τραγουδά / Αντιόπη: Λήδα Μανιατάκου
- Μάγκας 1 / Παύλος / Νεαρός: Αλκιβιάδης Μαγγόνας
- Κοσμική καλλονή / Πόρνη 2 / Συνοδός Γιώργου: Μπίλιω Μαρνέλη
- Τσιγγάνα / Πόρνη 1 / Συνοδός Κλεό / Ελίζ: Ειρήνη – Ερωφίλη Κλέπκου
- Νάσος / Υπάλληλος / Τραπεζικός: Ανδρέας Νάτσιος
- Γυναίκα συνοδός: Στεφανία Γώγου
- Μικρός Γιούγκερμαν: Άγγελος Πιλιτσίδης, Μάριος Σουμάτης, Αντώνης Στάμου, Φίλιππος Τάρλοου
Ζωντανά παίζει μουσική η Στέλλα Ζιοπούλου