«Μαντάμ Μποβαρί» του Γκυστάβ Φλομπέρ στο «Θέατρο Αποθήκη» (10/3)

Η Επιτροπή Γραμμάτων & Τεχνών του Πολιτιστικού Κέντρου Εργαζομένων ΕΥΔΑΠ καλεί πρωτίστως τις συναδέλφισσες και κατόπιν τους συναδέλφους, να παρακολουθήσουμε την παράσταση «Μαντάμ Μποβαρί» του Γκυστάβ Φλομπέρ, σε διασκευή της Έλσας Ανδριανού και σκηνοθεσία της Λίλλυς Μελεμέ, την Κυριακή 10 Μαρτίου 2024, στο «Θέατρο Αποθήκη» Σαρρή 40,Ψυρρή, τηλ. 2103253153

Ώρα έναρξης: 21:00

Τιμή εισιτηρίου: Γυναίκες- Μέλη: 10€ (επιδότηση 5€ ) Όλοι οι άλλοι ενδιαφερόμενοι: 15€.

Τα εισιτήρια θα δίδονται με σειρά προτεραιότητας από το ταμείο του θεάτρου, μόνο την ημέρα της παράστασης από τις 20:00

Δηλώσεις συμμετοχής με ταυτόχρονη καταβολή του αντιτίμου του εισιτηρίου μέχρι Παρασκευή 1 Μάρτη 2024 στους παρακάτω συναδέλφους:

  • Χάρης Χρονόπουλος Περισσός τηλ: 210 214 4687
  • Χρυσούλα Αποστόλου Λαοδικείας τηλ: 210 749 5305
  • Ευαγγελία Λάμπρου Αθηνάς τηλ: 210 749 5172
  • Αλεξάνδρα Παππά Πειραιάς τηλ. 210 214 4856

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ 

Η “Μαντάμ Μποβαρί” είναι η ιστορία της ΄Εμμα, μιας νέας κοπέλας από την επαρχία, που ονειρεύεται διακαώς την απόδραση της από την μίζερη καθημερινότητα που την περιτριγυρίζει, αναζητώντας τις έντονες συγκινήσεις και τις συναισθηματική εξάρσεις που περιγράφονται στα ρομαντικά μυθιστορήματα που διαβάζει. Ο γάμος της με τον Σαρλ Μποβαρί, έναν αφοσιωμένο και χαμηλών τόνων επαρχιακό γιατρό που την αγαπά πραγματικά, σύντομα αποδεικνύεται κάθε άλλο παρά ιδανικός, βυθίζοντας την Έμμα ακόμα περισσότερο στην πλήξη και την απόγνωση.

Παγιδευμένη σ’ ένα μικροαστικό και μίζερο περιβάλλον, γεμάτο συντηρητικές προκαταλήψεις, απομονωμένη σ’ έναν κόσμο φτιαγμένο από άντρες για άντρες, η Έμμα αρνείται να υποταχθεί και να επαληθεύσει τον διακοσμητικό ρόλο που έχουν προδιαγράψει οι άλλοι γι΄ αυτήν και αναζητά καταφύγιο στις χίμαιρές της. Ανικανοποίητη από την άνυδρη πραγματικότητα που την περιβάλλει, δημιουργεί έναν φανταστικό, εξιδανικευμένο κόσμο γεμάτο πάθη και ηδονές τις οποίες αναζητά λυσσαλέα, σχεδόν εμμονικά. Η ανάγκη της για ανεξαρτησία και αυτοπραγμάτωση την οδηγεί σε μια σειρά τραγικών λαθών, σ έναν δραματικό κατήφορο δίχως τέλος. Η ξέφρενη πορεία της στην αναζήτηση των απολαύσεων ταυτίζεται εντέλει με την αναζήτηση του ίδιου της του εαυτού.

Παρόλα τα ψεγάδια και τις αδυναμίες της που την κάνουν πολύπλοκη, ευάλωτη και γι΄αυτό απολύτως ανθρώπινη και αναγνωρίσιμη, η Έμμα Μποβαρί δεν παύει να είναι μια σύγχρονη τραγική ηρωίδα, προσκολλημένη σ’ ένα υπερβολικά μακρινό, σχεδόν άπιαστο ιδανικό, άρρηκτα όμως συνδεδεμένο με την υπαρξιακή αγωνία της αναζήτησης μιας ουσιαστικής ταυτότητας, ένα θέμα οικουμενικό, που γαργαλάει τη συνείδηση όλων μας.

“Η Μαντάμ Μποβαρί είμαι εγώ!” είχε δηλώσει με παρρησία ο Φλομπέρ όταν κατηγορήθηκε για προσβολή της θρησκείας και των δημοσίων ηθών, προκειμένου να υπερασπιστεί το έργο του που προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων στην εποχή του. Το αριστούργημα ωστόσο του Γάλλου συγγραφέα, εξακολουθεί ακόμη και σήμερα να αποτελεί ένα ρηξικέλευθο κείμενο που ακροβατεί ανάμεσα στην ποίηση και τον ωμό ρεαλισμό και απογυμνώνει τα πατριαρχικά γρανάζια της φαινομενικά αψεγάδιαστης και καθωσπρέπει κοινωνίας. Με χιούμορ, οξύτητα και τη συγκινητική ακρίβεια ενός λεπτολόγου παρατηρητή, ο Φλομπέρ ταυτίζεται απόλυτα με την αγωνιώδη προσπάθεια της ηρωίδας του, αλλά και κάθε ανθρώπινου πλάσματος, να ανακαλύψει τη δική του φωνή, την δική του προσωπική αλήθεια, πληρώνοντας ένα τραγικό τίμημα.

Συντελεστές

 

  • ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ Πέγκυ Τρικαλιώτη, Κώστας Βασαρδάνης, Ανδρέας Νάτσιος, Πάρις Θωμόπουλος, Γιάννης Εγγλέζος
  • ΚΕΙΜΕΝΟ – ΔΙΑΣΚΕΥΗ Έλσα Ανδριανού
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ Λίλλυ Μελεμέ
  • ΜΟΥΣΙΚΗ Ειρήνη Σκυλακάκη
  • ΚΙΝΗΣΗ Κική Μπάκα
  • ΣΚΗΝΙΚΑ Νατάσσα Παπαστεργίου
  • ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ Βασιλική Σύρμα
  • ΦΩΤΙΣΜΟΙ Μελίνα Μάσχα
  • ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ Λίνα Οικονόμου
  • ΒΟΗΘΟΣ ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΟΥ Λίλη Ζωγραφάκη
  • ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΟΥ Μαριάνθη Ράδου
  • ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ Γιώργος Καλφαμανώλης
Προηγούμενο άρθρο
Επόμενο άρθρο